剛才收到David Jansen 的來信
提及台灣有些彩繪人,未購買他所設計的圖稿
甚至在他剛完成作品,分享在網站,便擅自使用他的設計來作畫並發表
這是違反國際智慧財產權,他非常的憤怒,請我替他嚴正申明

這是他要我轉貼翻譯的內文…
"Serina... I AM VERY ANGRY!!!
You must say to all Taiwan painters that they can not just paint designs.... that is violation of international copyright.... Not professional... They will have to pay big penalty to artist if they paint without buying design. That is law!!
She disrespect me and my business... STEAL from me...
Serina, 我非常的憤怒。
妳必須告知所有台灣的畫家們,不能擅自畫他人的設計…這違反了國際著作權法…很不專業。
如果沒購買設計就擅自使用作畫,他們將付出大筆的罰鍰給此藝術家。這是法律。
她不尊重我和我的事業,竊取我的設計

Especially not show respect from artist because they not have packet.... not know technique that artist use. I see clearly she use wrong technique. Not good painting of what I want to teach.
She just paint, try to copy, but use WRONG technique.. I can see clearly she use wrong one... that disrespect my teaching.
尤其對藝術家不尊重之處是沒有藝術家所設計的圖稿,不知道他所使用的技法,我非常清楚的看出她使用錯誤的技法。對我所要教授的技法而言,不是件好的成品。
她只是畫,試著去模仿,但是使用了錯誤的技法。我能清楚的看出她的錯誤,這對我的教學也是很不尊重的。

If they want to respect teacher, they need to make sure they use same technique as teacher, because other see that painting is not correct... not good!!!
如果他們要對老師表現出尊重,必須確定跟老師使用相同的技法,因為其他人可以看出這幅畫的錯誤,很不妥。

Everyone need to be professional about painting. To copy and use without support of artists, especially if this is how artist makes living, like you and I is not sign of respect, it is stealing money from artist.
每個人都該對繪畫有個專業度,直接複製和使用,而不支持藝術家的創作,尤其當創作是像你我這樣的藝術家賴以維生之道,這就是從藝術家的身上竊取財物。

They must understand clearly.... They CAN NOT paint design unless they use original that is 75 years old, or, they must buy design from artist. If paint design without buying from artist, that is violation of international copyright. In USA, for violation the fine is $200,000 us dollars.
This is why everyone is so careful... penalty for violation of copyright is very expensive
他們必須很清楚的了解,除非原創者已經過世超過七十五年,否則不能繪製其設計。或者必須跟藝術家購買其設計。若沒跟藝術家購買設計圖稿就自行繪製,根據國際著作權法,將付出二十萬美金的罰鍰。(相當於約六百萬台幣)
這就是為何大家都很謹慎,違反著作權法的罰鍰是非常昂貴的。"

 

 

這是很嚴厲的聲明。
David已經寫信給當事人,她也刪po文,但傷害已經造成。
他感到非常不受尊重,而且看到很多人在其文章留言讚美
他說若不制止,將讓這樣的行為被視為理所當然。
他常大方分享免費圖稿和影片,但不代表可以任意使用所有設計

記得在幾週前,有相同的事件發生在我身上
我也提醒所有喜愛彩繪的同好,要尊重別人的設計和智慧財產權
讓大家可放心的將自己用心設計的作品分享給所有人

喜歡David的設計,請等待他編輯成圖稿或是製作成DVD,購買他的出版品
這才能支持藝術家持續創作
若任何人皆可隨意取用當代藝術家的設計,這對設計者是很不公平的

不要讓人覺得台灣人是不懂得尊重著作權的
再次提醒各位,要使用他人的設計,請購買原版
或使用已經過世75年以上的畫家的作品
尊重別人,才能得到別人的敬重

arrow
arrow
    全站熱搜

    Serina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()